הבית היהודי: מצביעי ש"ס שובו הביתה • ש"ס: "ניצול ציני"

ארי וידר ומני גירא שוורץ 3 Comment on הבית היהודי: מצביעי ש"ס שובו הביתה • ש"ס: "ניצול ציני"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בעוד שמפלגת יהדות התורה מנסה לפעול שש"ס לא תתרסק וחבריה שיגרו מכתבי בקשה לאריה דרעי שלא לפרוש, ישנם מפלגות שמבקשות 'לרקוד על הדם' ולנגוס בש"ס.

"אחיי ואחיותיי הספרדים, אני קורא לכם לחזור הביתה, לחזור לבית היהודי, הבית שמשלב תורה עם דרך ארץ, הבית המקרב את כל השכבות בעם ישראל. לבית האוהב את עם ישראל בלי היסוס ובלי התנצלות". כך בצורה ברורה פנה אמש (יום ג') סגן שר הדתות אלי בן דהן מהבית היהודי למצביעי ש"ס וקרא להם להצביע לבית היהודי.

בן דהן הוסיף ואמר: "חכמי ספרד מעולם לא היססו בנושא הציוני, להם היה ברור ברגע שיש הזדמנות לחזור לארץ ישראל, זה מה שהם עשו. עבורם, יום העצמאות היה יום חג, הם שוררו שירים לכבודה של מדינת ישראל וארץ ישראל, שבנו לארץ ישראל כדי שלא נעזבנה עוד לעולם. זה הזמן לחזור הביתה".

גורמים בש"ס הגיבו ואמרו כי זהו ניצול ציני של עת צרה, מצד מפלגה שבימים אלו עוברת טלטלה משמעותית על זהותה הדתית.

עם זאת, פרשנים פוליטיים ויועצים אסטרטגיים מעריכים כי המפלגה שצפויה לקבל רבים מקולות ש"ס היא דווקא מפלגת יהדות התורה שתזכה ככל הנראה לאלפי קולות של בני תורה ספרדים שיבקשו להצביע דווקא למפלגה החרדית האשכנזית בשל המאבקים בין ש"ס לעם איתנו.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    למר בן דהן.. גם אם אתה צודק שחכמי ספרד היללו את מדינת ישראל, אתם שם תמיד שוכחים שמעל הכל היה חשוב להם תורת ישראל ובודאי לא היו מצביעים לחוק המגדיר לומדי תורה כעברייני חוק.. אז אל נא תשתמש בהם בשביל לאסוף עוד קולות..

  2. 1

    כבר החזו"א זצ"ל הביע דעתו על ה"מזרוחניקים"
    לרקוד על הדם החרדי הם יודעים היטב.
    אבל להעריך את הזדהותינו ותפילותינו כשדמם נשפך???